lördag 6 augusti 2011

RIDA MED KANDAR




Idag fick mamma rida lite dressyr på Trollet för jag hade alldeles för ont i ryggen för att kunna göra motionera honom. Jag fixade i ordning honom efter mammas önskemål; kandar + hennes dressyrsadel och piffade upp honom med lite benlindor. Mammas edinburgh dressyrsadel sitter faktiskt ganska bra på trollet nu när han är så smal, har dock en fårskinnspadd med gele under utifall den inte sitter perfekt. Men jag hoppas att han kommer växa ur den sadeln snart och bli biff igen :) Det var andra gången Trollet blev riden på kandar och mamma tyckte inte han gick sådär jättebra på kandar. Både jag och mamma tycker bäst om att rida i bettlöst men ibland måste man prova på nått annat både för våran och Trollets skull.






Kram Sofie :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co