måndag 4 juli 2011

HELGEN SOM GÅTT...

I helgen har min vän Vanessa varit hos oss på landet och då fick hon självklart passa på att rida lite på Trollet. Både dressyr, hoppning och en liten skogstur hann vi utföra under dagarna :) Hoppningen tyckte trollet var riktigt rolig och satte i högsta växeln mot hindrena. Trollet är ju trots allt en helt okej hopphäst också, hoppar allt i sin väg, vägrar aldrig och hoppar 120 med lätthet! Det är roligt med en sån häst som Trollet i hoppningen då han är nästan tvärtom Raffe. Raffe är lite feg mot hindrena, blir osäker när det är för högt och kan bli lite ofokuserad och istället glömma bort att hoppa över hindret (riva med andra ord). Men när han väl kommer rätt mot hindret och tar i så hoppar han också med lätthet 120 hinder. Mina fina små hästar.










Vi klippte ihop en liten film av dom få videosarna jag filmade på Vanessa och Trollet. Så njut ordentligt :)






Kram Sofie :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co