fredag 1 juli 2011

FRIHETSDRESSYR??

Dom två senaste dagarna har det varit HOT HOT HOT och lite mer HOOOT! Så därför har hästarna fått vila. I förrgår fick dom stå inne när det var som varmast och slippa alla dumma flugor och bronsar som käkar upp dom. Så dom har fått nya flätor varje dag och jag har försökt borsta dom så gott det går. Trollet svettas som en... ja vet inte vad.... när det är så här varmt ute.





Idag har det i alla fall varit molnigt ute och blåst lite grann så flugorna har inte fått en chans att sätta sig på hästarna. Trollet håller nog på att få ögoninflammation, men jag tvättar med ögonvatten varje dag så det är inte så farligt ändå :) Jag tränade nyss NH med Raffe i rundcorallen och avslutade med lite trickträning innehållande buga, spansk skritt, yoga mm. Eller om ni vill kalla det för frihetsdressyr?? Frihetsdressyr skulle man ju kunna säga är en blandning av horsemanship och trickträning?

Provade faktiskt på något helt nytt med Raffe när vi tränade. Genom att vända varv med hjälp av mitt kroppsspråk kan jag få honom att vanda varv direkt efter att han har vänt varv.... och då blir det en liten piruett! Tadaaaaa!! Så nu kan vi göra "snurr" också haha. Jag försöker komma på hur jag skulle kunna filma det men jag vet inte var jag ska ställa kameran. Det får jag klura på!



Kram Sofie :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co