måndag 16 maj 2011

HÄSTKRAFTER SOM HÄSTKRAFTER

På helgens VM plöjing har jag ridit både fyrbenta och fyrhjuliga hästkrafter. Även om det var väldigt roligt med fyrhjuligen så föredrar jag nog min vackra springare. Jag och mamma stod som klistrade på hästplöjningen och det var roligt att se vilken blandning på hästraser det var! Jag hade räknat med att se mer eller mindre bara nordisar, men det var både nordisar, shire, ardennrar, fjordringar OCH något halvblodsliknande. Dom där halvbloden såg lite taniga ut jämnfört med dom tjocka shire hästarna hehe. Men alla hästkrafter fungerar!!


Eftersom det var ett sånt himla liv med helikoptrar och traktorer utanför hagarna fick hästarna stå inne under dagarna. Men med massa av gott hö att tugga på verkade dom inte ha nått emot att stå inne ett tag. Vi provade att ställa in Lillman i spiltan och det fungerade jättebra, han trivdes som fisken i vattnet och behövde inte hålla koll på dom andra hästarna lika mycket. Det är skönt att kunna ta in alla hästarna utan att det blir ett jävla liv i stallet. Iza står och brunstar och Raffe tar en tugga hö hehe.












Kram Sofie :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co