söndag 20 mars 2011

UNDERBART VÄDER!

18 grader i solen idag!! Underbart! Synd bara att jag har gått och blivit sjuk :( Men en liten stund i stallet klarar man alltid av hehe. Idag försökte jag mig på lite dressyr med Raffe, vilket inte var det lättaste eftersom jag har en sån jädra muskelvärk så varje liten rörelse gör ont... Raffe gjorde så gott han kunde men det var förstås lite svårt med en stel pinne som mig på ryggen!


Eftersom ridningen inte gick direkt super så avslutade vi det hela med att träna lite trick. Det gick i.o.f.s inte heller så bra. Den spanska skritten som i vanliga fall är Raffes favorit-trick fungerade inte i huvudtaget... Och både han och jag var allmänt ofokuserade :/ Jag drog med kameran och försökte få med lite av våran träning på film. Har klippt ihop några små snuttar. Vi försökte oss på ett nytt trick idag. Ta en godis från rumpan OCH lyfta på ena bakbenet. När han väl lärt sig det så ska han kunna lyfta bakbenet över huvudet och ta godisbiten, om ni förstår hur jag menar :)

Det fungerar inte att ladda in klippet.
Vill ni se det sök på "PRE Hingsten Rafelo" på youtube.com


Kram Sofie :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co